lördag 27 juli 2013

 Föräldraskap. En så otroligt konstig grej. Eller jätte-enkel. Vad vet jag? Jag saknar inte mina barn när de är hos den andra föräldern. Vi ringer inte varandra så mycket. Jag får sjukt dåligt samvete när jag låter mitt egna dåliga mående försätta dem i situationer som är jobbiga. Jag får även dåligt samvete när jag emellanåt lämnar dem själva hemma. Ibland har jag ett fantastiskt tålamod och är väldigt pedagogisk. Jag är också ganska inkonsekvent och konsekvent. Jag röker ibland i bilen när de sitter i baksätet och ibland säger jag till dem att de inte får prata med mig för att jag inte orkar lyssna mer. Och föräldraskap har faktiskt ingenting med biologi att göra.


Och Moderaterna borde vetat hut redan för 38 år sedan och t.ex Irland borde skärpa sig även om de tycker att de skärpt sig.→( http://www.svd.se/nyheter/utrikes/irlands-abortlag-liberaliseras_8340816.svd )
.

Jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar